4 Şubat 2019 Pazartesi

Şeker Portakalı | Kitap Yorumu




Kitabın Adı: Şeker Portakalı

Yazar: José Mauro De Vasconcelos

Baskı Tarihi: Eylül 2018

Sayfa Sayısı: 183 

Orijinal Adı: O Meu Pé De Laranja Lima

Çeviri: Emrah İmre

Yayınevi: Can Yayınları 

Kitabın Türü: Roman, Çocuk, Edebiyat

Brezilya edebiyatının klasiklerinden Şeker Portakalı, José Mauro de Vasconcelos'un başyapıtı kabul edilir. Yetişkinler dünyasının sınırlamalarına hayal gücüyle meydan okuyan Zezé'nin yoksulluk, acı ve ümit dolu hikayesi yazarın çocukluğundan deri izler taşır. Ayrıca okurken içinizin hafiflediği bir kitap olur.

Zezé henüz beş yaşında olmasına rağmen konuşmaları, fikirleri  " büyümüşte küçülmüş "  diye tabir ettiğimiz kişilerden. Yeri geldi mi verdiği cevaplarla, yaptığı yaramazlıklarla kahkahalara boğarken, diğer bir yandan yaşadıklarıyla gözyaşlarına boğulabilirsin.


José Mauro de Vasconcelos'un dili; kitabın çocuklara yönelik olması nedeniyle oldukça sade ve akıcı. Kitabın nasıl ilerlediğini akıcılığı sayesinde anlamıyorsun bu açıdan tam notu hakkediyor. Betimlemeleriyle en sevdiğim kitaplar arasında da yerini aldı.
Açıkçası biraz Küçük Prens havası da yok değil. 
Kitabın devamı olarak Güneşi uyandıralım, Delifişek romanları takip ediyor.

Herkesin kitaplığında olası gerekenlerden listesinde bence başlarda olmayı hakkediyor. ( Listeyi en kısa zamanda yayınlayacağım.)
Her yaşta okunması gerekenlerden...

Kalbe dokunan bir kaç cümleler;

" Uyuyalım. İnsan uyudu mu her şeyi unutur. "


Büyükler bir takım masallar anlatıyorlar ve çocukların her anlattıklarına inandıklarını düşünüyorlar. "


" Şimdi acının ne olduğunu gerçekten biliyordum. ayağını bir cam parçasıyla kesmek ve eczanede dikiş attırmak değildi bu. Acı, insanın birlikte ölmesi gereken şeydi. "



9 yorum:

  1. Blogunuzu yeni keşfettim. Ziyarete geldim ve izlemeye aldım. Sizinde desteğinizi bekliyorumm :))))

    YanıtlaSil
  2. İade-i ziyarete geldim. Blog hayatınızda başarılar diliyorum.
    Selamlar

    YanıtlaSil
  3. heeey ne güzel kitap evet yaaa :) filmini de izleeee :)

    YanıtlaSil
  4. seni mimlediiim heeey :) yaptın mıydı mim hiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy yapmadım hemen hazırlıyorum bir mim 😁

      Sil
  5. Aynı yazarın Deli Fişek adlı romanını okumanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan güneşi uyandıralım ı okuyorum 😁 Bitsin onada başlarım
      Teşekkürler :)

      Sil