8 Şubat 2020 Cumartesi

Tarihteki En Etkili 14 Kişi

Uzun bir aradan sonra Merhaba Sevgili Okur...
Bugün dünya tarihinde etkisi büyük olan 14 kişiyi kısacık bilgilerle, fikir sahibi olmamız açısından bu başlıkla geldim.


1. Hz. Muhammed 

İslam'ın kurucusu ve merkezindeki kişi. Arabistan'ın tamamını fethederek Müslüman hakimiyetindeki tek bir yönetim altında birleştirdi.

2. Isaac Newton
İngiliz fizikçi, matematikçi, astronom, mucit, filozof, ilahiyatçı.

3. Hz. İsa
Hristiyanlığın merkezindeki kişi. Hristiyanlığa göre İsa Tanrı'nın Oğlu ve Mesih'tir.

4. Buda
MÖ 563-483 arasında Hindistan'da yaşadığı tahmin edilen ruhani öğretmen ve Budizm 'in kurucusu.

5. Konfüçyüs
Çinli filozof, eğitimci ve yazar.

6. Pavlus
Elçisel kiliselerin kurucusu, Hristiyan misyoner.

7. Cai Lun
Bugün bilinen tarzdaki ilk kağıdı yapan insan.

8. Johannes Gutenberg
1447 yılında haraketli parçalar ile yazı baskısını Avrupa'da başlatan, kuyumcu, matbaacı ve yayıncı.

9. Kristof Kolomb
Cenovalı kaşif, gezgin ve sömürgeci. İspanya'nın Katolik Kralları himayesinde Atlas Okyanusu'nu aşan dört sefer yaptı.

10. Albert Einstein
Alman doğumlu teorik fizikçi. 1921 yılında Einstein, Nobel Fizik Ödülüne layık görülmüştür.

11. Karl Marx
Yahudi asıllı Alman filozof, politik ekonomist, bilimsel sosyalizmin kurucusu.

12. Lous PAsteur 
Kuduz aşısını bulan Fransız mikrobiyolog ve kimyager.

13. Galileo Galilei
İtalyan astronom, fizikçi, mühendis, filozof ve matematikçi. Rönesans'ın bilimsel devrimine büyük katkıda bulunan bilim insanı.

14. Aristoteles
Antik Yunan filozof.

Kaynak: The 100: A Ranking of the Most Infuluential Persons in History

8 Ocak 2020 Çarşamba

YOU | 2.SEZON YORUMU



ABD yapımlı dram, psikoloji, suç kategorili 2 sezonluk bir dizi : YOU.
2018 yılında 1.sezonu ile bir çok insanın dilindeydi.
26 Aralık 2019 tarihi ile de 2. sezon ile 10 bölüm yayınlandı.

Bu sezonda Joe, Will ismini kullanıyor.
Olaylar 1.Sezon da  New York 'ta  geçerken 2.Sezon Los Angeles'ta geçiyor.
Penn Badgley ( joe ) ' ye Victoria Pedretti (Love) eşlik ediyor.
Joe'nin nasıl biri olduğunu buradaki linkten ulaşabilirsin.
Diğer karakterleri anlatayım çok üzerinde durmayacağım belki izlersin ;)
Love bir Vegan yani kurt sürüsü filan çok orayı anlamadım zengin, köklü, sözü geçen bir ailenin kızı, aynı zamanda Los Angeles ta kitap cafe'nin sahibi ve orada aşçı.
Joe ile tesadüfen yolları kesişmiyor, her şey planlı bir şekilde tanışırlar ve birliktelikleri başlar.

Bu sezonda, Joe 'nin kendini telkinleriyle durdurmaya yani zarar verme isteğini bastırmaya çalıştığı görülüyor.
Kısmen çevredekilere daha az zararla da başarılı oluyor.
2. Sezon, ilk sezona göre daha güzel içerik ve konu aynı kişiler farklı ama Joe'nin biraz daha iyi olmaya çalışması beni olumlu etkiledi. 
3. Sezonun geleceğini son bölümde alenen görülüyor. Açıkçası merakla bekliyorum.






2 Ocak 2020 Perşembe

İyi Ki Doğdun Barış Abi | Top 5 Şarkısı

2 Ocak 1943 tarihinde doğdu Mehmet Barış Manço.  


" Bir gün ölürsem öldüğüm günü değil, doğduğum günü hatırlayın!" demiştir.

Bu gün 77. Yaşını kutluyoruz. 
İyi ki doğdun Barış Abi.



Biyoğrafisi aşağıdadır.⤵️




Unutma ki dünya fani, veren Allah alır canii... (Can Bedenden Çıkmayınca )⤵️ 




 Yaz dostum güzel sevmeyene adam denir mi?...( Sarı Çizmeli Mehmet Ağa)⤵️





Hatırlarım bugün gibi sessiz geçen son geceyi
Başın öne eğik bir suçlu gibi bana verdiğin hediyeyi.... (Kol Düğmeleri )⤵️ 


Unutmak kolay demiştin alışırsın demiştin
Öyleyse sen unut beni yeter ki benden isteme... ( Unutamadım )⤵️




Kara sevda kara sevda dedikleri daha ne olabilir ki
Kara sevda kara sevda seni benden kim ayırabilir ki.... (Kara Sevda) ⤵️



Bu liste daha uzar gider çünkü en sevdiğim sanatçıdır Barış Manço.
Duygularımızı, düşüncelerimizi o kadar güzel ifade ediyor ki şarkılarında, nasıl ifade etsem de anlatsam sevgimi bilemiyorum hayatımda anlamı büyük olan şarkılarını sana listeledim işte...


"Topraktan geldi insan,
Yine toprağa dönecek,
İki lokma ekmek için
Ömür boyu dövüşecek."

Ve yine " İnsanın öğrenmesi gereken ilk dil tatlı dildir."
                                                               Barış Manço

Saygıyla, Rahmetle anıyorum...


26 Aralık 2019 Perşembe

2020 Hedefler Listesi :) | Etkinlik

Merhaba Sevgili Okur :)



Yeni yıla şurada ne kaldı... Peki yeni yılda nelerin gerçekleşmesini ya da neler yapmak istediğini düşündün mü ?
Gel sana her yıl başında  yaptığım ritüeli birlikte şimdi yapalım :)

Yaklaşık 4 yıl önce okuduğum kişisel gelişim kitabında  yanlış hatırlamıyorsam ( … Ve Mucizeydi Yaşamak- Nur Meriç ) olmalı. Yeni yılda yapmak istediklerini maddeler halinde yazıp her gün görebileceğin yere konulmasını söylüyordu. 2016 yılından beri yaparım ve tek tutmayan hedefim ehliyet alamamak olmuştu
Zaten ehliyet benim elimde olan bir şey değildi çünkü ücretini babam vermeli o da pek yanaşmıyor bu duruma. :)))) babamı buradan sana şikayet edeyim. :))
Neyse...
Önce kendi hedeflerimi örnek vereyim.

2020 hedeflerim:

  • GAP turu yapılacak
  • 50 kitap okunacak
  • 80 blog içeriği yazılacak ( bu yıl 40 tane yazdım )
  • Yeni bir dil öğrenilecek
Şimdilik bu kadar ilerleyen zamanlarda ekleyeceklerim olabilir.



 %100 etkili bir etkinliğe hazır mısın ?

Malzemeler :

  • Kağıt
  • Kalem

Yapılış:

Kalbinden ve aklında yapmak isteyip bu yıl yapmam gerek dediğin her neyse kağıda dökmek ve onu dolabına ya da bilgisayarına (ana ekrana not şeklinde ) yapıştırmak.

Muhteşem bir yıl geçirmeni dilerim her gününü dolu dolu sağlıkla geçer. 
😊😊😊

4 Aralık 2019 Çarşamba

Korece Öğreniyorum | Yeni Bir Dil



안녕하세요 (annyeonghaseyo ), yani Merhaba. Yeni bir dil öğreniyorum. Acayip heyecanlı ve hevesliyim, yakın çevremin dediği gibi ya ne alaka Korece saçlamala! diye aklından geçirebilirsin.
bütün buna benzer söylemlere alıştım ve açıklamaktan biraz sıkıldım çünkü merakımı ve heyecanımı görmeyip saçma buluyorlar. 🙇
Neyse bunlarla kafanı şişirmek istemiyorum onların üstesinden gelebilirim. :))))) 



Bu merak nereden geldi onu anlatayım. Kendimi bildim bileli Uzak Doğu Ülkelerini hep merak etmişimdir. Kültürlerini, yaşam biçimlerini, tarihini ve yapılarını büyük bir zevkle hep araştırır okurdum.
Ama şimdi bir adım daha atıp dilini öğrenmek istiyorum. 
Japonca ve Çince varken neden Korece mi?
Bu dillere göre Korece'nin cümle yapısı Türkçe ile benzer olduğu için, yani öznesi başta yüklemi sonda. Cümle kurmak inanın İngilizceden bile kolay.
Daha yolun alfabesindeyim. Tam konuşabilmem için yaklaşık 1 yıl kadar zamanım varmış. 
Kurs bulmak biraz zor. Antalya'da 1 tane var onunda kontenjanı dolmuştu. Bahar dönemine kaldım. 
Ama bu beni durdurmadı şuan internetten bir site üzerinden eğitimi alıyorum onu merak edenler için buraya link bırakıyorum gidip inceleyebilirsiniz. (Üstelik ücretsizdir.)  
İşte GrediTale'nin yeni merakı bu. Ahh birde mesleğimi yapabilecek bir iş bulsam benden mutlusu yok. 😀😀







25 Ekim 2019 Cuma

Tomara Şelalesi | Gümüşhane 2019

Merhaba Sevgili Okur,
Bugün sana Tomara Şelalesini tanıtacağım. 4 günlük tatildeyken havalarda çok soğuk değilken yakın yani çevre illerde bulunan varsa gidebilir diye.



İşte aslında muhteşem bir doğal güzellik karşında. Bildiğimiz su ne özelliği var ? diye bilirsin.
Gel de anlatayım :)))
Gümüşhane'nin Şiran ilçesinde Tomara şelalesi burası. Görmüş olduğun dağın arkasında kırk akar su bir noktada birleşiyor. Ve dağın ortasında kırk göze olarak şelale oluşuyor.
Bu nedenle kır göze şelalesi olarakta biliniyor. bir dakikadan fazla suya ayaklarını sokamıyorsun çünkü buz gibi bir su. Okumaktansa görmeni istediğim için şuraya videosunu bırakıyorum.







Giriş ücretli biz 3 kişiye 9 tl verdik. Otoparkı da var, piknik alanı da ama biraz az oturacak yer var gibi, şelaleye ulaşmak için dik bir merdivenden çıkıyorsun ki zor bir şey değil geniş rahat çıkılabilir. Yükseklik korkusu olmayanlar rahatça gider, annemin yükseklik korkusu olduğu için yarı yolda bıraktı banka oturup bizi bekledi.
görmedi istediğim yerlerden bir tanesi sevgili okur.


İyi tatiller :)))
Sevgiyle Kal. 😊😊


16 Ekim 2019 Çarşamba

Kemah- Fırat Nehri Gezisi | Erzincan 2019





 Merhaba Sevgili Okur,
 Erzincan gezisi ile devam ediyorum. Bu hafta Kemahtayım. Yukarıdaki fotoğrafta kuş bakışı ile Kemah karşında. Şehir merkezine yaklaşık 1- 1 buçuk saat uzaklıktadır.
Kemah, Erzincan 'ın 9 ilçesinden birtanesidir. Ayrıntılı bilgi için link bırakıyorum. Buraya 





Akşam olmadan anca çay molası verebildik çünkü karanlık kanyon olarak adlandırılan yere yanlışlıkla gittik.
Gel sana maceramızı anlatayım.
Evden karanlık kanyona gidip rafting yapanları izlemeye gidelim dedik izlemeye dediysem cesaretimiz olursa bizde katılırız düşünesiyle 3 kafadar yola çıktık.
Yolculuk önce Kemah ardından İliç, son durak Kemaliye idi.
Google map in bize gösterdiği yolu takip ediyorduk ki bir anda kendimizi tek yön dar bir yol sağ tarafı fırat nehri (uçurum), sol tarafı ise dağ. Ha yolu da dönemeçli yani kıvrımlı  karşıdan bir araç gelse mümkün değil birbirimize yol vermek. Telefonlar çekmiyor ve biz nereye gittiğimizi bilmiyorduk.
 İçimizdeki korkuyu kelimelerim yetmez ama şunu söylemeliyim ki ben hayatımda böyle manzara henüz görmedim.
Google maps sağ olsun adrenalini bol rafting yapmışçasına duygularla geri döndük.



Fırat Nehri'nin hikayesi dilden dile dolaşır. Belki hiç duymadın belki az çok biliyorsundur. Bu Nehre yazılan ağıt niteliğinde türkü bile var.

Gerçekten çok canlar alan ve masum görünüp içinden coşkulu akan bir nehirdir.




 






Telefon kamerası ile çektiğim fotoğraflar olduğu için net görünmeyebilir. Benim için unutulmazz bir gündü. Canım ablam Zeynep'e ve eniştem Volkan' a Teşekkürler. Bu üçlü ile karadeniz maceramızda var onuda ilerideki günlerde anlatacağım sana...
Sevgiyle kal...

3 Ekim 2019 Perşembe

Otlukbeli Gölü Gezim | Erzincan 2019

Merhaba, 
Geçtiğimiz günlerde tarihimizde de Otlukbeli savaşı ile önemli yere sahip olan Erzincan 'ın ilçesi olan Otlukbeli'ne seyahat ettim.
Otlukbeli savaşını lise yıllarında Tarih öğretmenlerimiz mutlaka bahsetmiştir.
Otlukbeli savaşı ile ilgili detaylı bilgi için buraya tıklayabilirsin.






Otlukbeli Gölü, küçük bir set gölüdür. Türkiye ve Dünya da eşi görülmemiş maden suyularından oluşan traventer seddi gölüdür.
Neden kırmızı bu su dediğini duyar gibiyim. Yer altından göze şeklinde yeryüzene çıkan bu suyun içerisinde çeşitli mineraller bulunmakta. Kükürt, magnezyum, vb... 
İlk başta hadi canım maden suyu ne arar dedim ve tadına baktığımda gerçekten maden suyu ve yoğun bir kükürt tadını aldım.
 Romatizma ağrılarına, vücut mantarlarına, kadın hastalıklarına iyi geliyormuş. 

Yukarıda ki fotoğraflar doğal güzelliğin bir belgesi aslında, fotoğraflarda tam belli olmasa da oranın havası ve tarihi ile birleştiğinde eşsiz bir manzaraya sahip oluyor.

29 Eylül 2019 Pazar

Greditale Yine Yollarda



Merhaba, ben yine yollara düştüm. Yaşadığım şehire gelmiştim 20 gün önce ufak tefek resmi işlerimi halletmek için. Şimdi ise geri dönüş vakti geldi.
Aslında hiç gitmek istemiyorum, bir o kadar da bu şehirde kalmak hiç istemiyorum.
Aslında kendimi ait hissetmediğim şehirler arasında mekik dokuyup duruyorum.
Karadenize aşık bir olarak yılda iki güncük gidebiliyorum ve o bölge ile aramızda inanılmaz bir enerji var. Ayak bastığım an orada rahat bir nefes alıyorum. Yani huzuru orada buluyorum. ☺️
Okul bitince sanırım bunalıma girdim. Öğrencilik güzel be 😊.
İş bulamadım, zaten mezuniyetten sonra kim 3 ayda iş buldu ki.
Kendimi oyalayabilmek için kurs bakıyorum ama hep 45 yaş üstüne hitap eden kurslar var.
Açıkçası ne yapmam gerekiyor bilmiyorum. Kendimi sıkışmış hissediyorum.
İşte durum bundan ibaret. Bu nedenle pek buraya yazmak, bir şeyler araştırıp paylaşmak için eskisi hevesim yok.

Kimseye anlatamadığım şeyleri buraya yazıyorum, bana iyi geliyorsun.
İyiki varsın canım okur...

Mutlu haftalar ☺️☺️☺️

28 Eylül 2019 Cumartesi

Beni İçinden Sev | AHMET BATMAN Kitap İncelemesi



Kitabın Adı: Beni İçinden Sev

Yazar: Ahmet Batman

Baskı Tarihi: Şubat 2018

Sayfa Sayısı: 228

Yayınevi: Destek Yayınları 

Kitabın Türü: Roman, Edebiyat





İnsan  hayalleri olmada yaşayamaz.
Yaşasa da buna yaşamaktan çok bir kabul ediş denir.
Ben seninle uyuduğumu hayal ettim.
İçinde biz olan bir rüya görüp ikimizi orada unutmak için.

Merhaba sevgili okur, çok uzun zaman oldu kitap incelemeyeli. Yeniden kitap okuyup buraya yazmayı özlemişim. Çok uzatmadan konuya geri döneyim.

Ben İçinde Sev; ana kahramanları, Güçlü ve Güneş ikiz kardeşlerin yaşadıklarını anlatan bir romandır. Güçlü'nün doğumu biraz zor olduğundan ciğerleri gelişememiştir. 
Küçük yaşta annelerini ölüm nedeniyle kaybeden kardeşlere bir üvey anne gelir. Dizilerde gördüğümüz kötü kalpli üvey anne modelini bu hikayede de karşımıza çıkıyor.
Güçlü, başarılı bir öğrenci olduğundan liseyi şehir dışında okumak ister böylelikle üvey anneden de kaçmış olur. İsteği yerine gelir liseyi İstanbul'da yatılı bir okulda okur. Güneş ise yaşadıkları şehirde yani Aydın' da okur. Üvey anneden kaçan Güçlü için bu seferde lise hazırlıkta iken üst sınıflar ona sıkıntı çıkarır. 
İstanbul un ona iyi geleceğini beklerken bir de kahramanımız aşık olur.
Bir de bu zamana kadar hiç görmediği dedesini de bulur bu şehirde. Gel zaman git zaman derken bir telefon gelir ve Güneş ağlayarak artık dayanamadığını üvey annesinin dayak attığını kardeşi Güçlüye söyler...
 Daha devamı var ve çok şaşıracağın bir şey annesiyle ilgili. :)

Hızlı ve akıcı bir dille yazıldığı için iki günde bitirdim ben hızlı okunur.
5 üzerinden 3 notunu verebilirim. Genelde bu tarz roman okumam denk geldiği için okudum. Beğendim fena değildi.

Sevgiyle kal. Mutlu Hafta sonlarıı :))))
















20 Ağustos 2019 Salı

Düşünmekten yaşamaya vakit bulamayanlara....




Hayat hep düşünmekle geçiyor farkında mısın? hem de kendimizden çok başkalarını düşünerek geçiyor. Düşünmekten hayatı ertelediğimizin farkında bile olmuyoruz. Ne yapmamız gerektiğini düşünürken bile onu hep ikinci plana atıyoruz. Ve yaşamayı aslında bilmiyoruz. 

Hep bencil insanları suçlarız sadece kendini düşünüyorsun biraz başkalarını da düşün deriz ya şu son zamanlarda anladım ki aslında bencillik hiçte fena bir şey değil gibi.

1 canın var ve ona göre de yaşamını neden başkasını düşünerek şekillendiresin ki. 

Yaşamak için bencil olmak gerekirse evet aşırıya kaçmadan bencillik belkide iyi bir şeydir. 

Ve şunu anladım ki bencillik sonradan insanın ruhuna yerleşiyormuş. Ağır gelen düşünceler, yaşanan olaylar ve gereksiz insanlar eğer seni yoruyor ve hayal kırıklığına uğratıyor ise geçmiş olsun yolun artık bencillikten geçiyor. 

Ve biliyor musun? Başkalarını düşünen sen , beni hiç düşünmedin.

Başkalarının isteklerini, ihtiyaçlarını, ricalarını yerini getirmek için dört elle sarılırken.

Canından biri olan beni ise hep görmezden geldin.

Belki bu yüzden kırgınlığım...

Belkide bu yüzden kızgıngınlığım...


23 Temmuz 2019 Salı

GrediTale 24.07.2019 | Günce


Merhaba, nasılsın sevgili okur?

Ben idare eder, sakin bir hayat yaşıyorum. Hemen hemen her günüm aynı, bazen kayısı toplanıyor bazense kiraz bende toplayanların yanına gidip biraz sohbet ediyoruz.

Bunun dışında günlük şeyler işte, kitap okuma, kahve çay, getir götür işleri yani.

Aslında benim bir sorunum var. 20 ‘lik diş hem de gömülü 😰bu cuma günü ameliyatla çekilecek ve ben biraz gerginim. Bu konuyla ilgili araştırma yapmama rağmen bir türlü sakinleşemiyorum. Korkmuyorum ama bilmediğim bir şehirde, kendi doktorum dışında tanımadığım bir doktorun elinde olmak tedirgin ediyor. Üstelik kendi evimde de değilim ki nazım geçsin :D

İyileşme süresine 5 gün diyorlar. En korktuğum şey aç kalmak :D

Senin başından geçtiyse tecrübelerini bana yazar mısın?

2 Temmuz 2019 Salı

GrediTale | GÜNCE

Merhaba sevgili okur,
Memleketten bildiriyorum, keyfim hiç yerinde değil. Canım biraz sıkılıyor.
İnternet yok, arkadaş yok, insanlık yok...
Fazlasıyla kültür farkı aynı zamanda dedikodu var.
Yani özetle insanı tüketecek ne varsa hepsi mevcut.

Evet havası, suyu, doğası güzel ama huzur olmadıktan sonra açıkçası göz bunları görmüyor.
Ben güzelleştirmeye çalıştıkça biri mutlaka yıkıyor. Müthiş yetenekliler bu konuda.

Genelde gün bitsin diye zaman harcıyorum.
Sabah kahvaltısı ile başlayıp anneannemle birlikte içtiğimiz Türk Kahvesi, yemek hazırlama faslına geçip yemeğimizi yapıp, çay faslı ile günü bitiriyorum.
Bugün mutsuzum canım kuşum Badem dayımın dikkatsızlığı yüzünden kaçtı. O kadar canım yanıyorki telafüzu yok.

Zaten intagramda paylaşıyorum bazen neler yaptığımı.

Arkadaşlarımı çok özledim geçen hafta buluştular vicdansızlar bide beni arayıp nispet yaptılar :D
Ekim'e kadar buradayız. Allah bana önce akıl sağlığı ve sabır versin.

Sevgiyle Kal...😉😉😉