21 Nisan 2018 Cumartesi

OLAĞANÜSTÜ BİR GECE ~ STEFAN ZWEIG






ÖZGÜN ADI: Phantastische Nacht
KİTAP ADI: Olağanüstü Bir Gece
ÇEVİREN:  İlknur İgan


#alıntı ⤵️

🕯Olağanüstü Bir Gece, ailesinden kalan miras sayesinde çalışmadan lüks ve huzur içinde yaşayan genç bir adamın hikayesidir. Çevresinden soyutlanmış bu adam her pazar olduğu gibi at yarışlarına gider. İçgüdülerine yenik düşerek belkide hayatında ilk kez bir suç işler. Bir gece boyunca gelişen büyülü olaylar zinciri bu genç adamın ruhsal dünyasında bir aydınlanma yaşamasına neden olacaktır.

 #yorum ⤵️

🕯 Hikayenin başlarında kelime oyunları oldukça fazla okurken biraz sıkıldım ama ilerledikçe konunun bir hayli ilgi çekici olduğunu fark ettim hatta hikayenin sonunda kendimden birer parça buldum. Kahramanımız işlediği suçun neticesinde kazanmış olduğu parayı kendi iç huzurunu aramak için harcamaktadır ve aradığı huzuru da verdiği mücadele ile bulacaktır.


Hayatta hiçbir şeye ihtiyacı olmayan amacı kalmamış bir burjuvanın yeniden yaşama sevincini kazanmak için ucuz heyecanlar peşinde koşmasını okura adeta hissettiren Stefan Zweig kitabının son cümlesinde; "Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan, bütün insanları anlar." cümlesi ile insan psikolojisinin derinliklerini nasıl bu kadar iyi işlediğinin anahtarını veriyor.
İnsanın kendine karşı dahi dillendiremediği düşünceleri bu kitapta yakalaması kaçınılmaz.

 Ben beğendim sonu çok güzel bittiği için tavsiyemdir. 


🦋 Sevgili okur, yüzünden gülümseme elinden kitap eksik olmasın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder